Lid worden bij Albertus 2025?

Wil je op de hoogte blijven van de I AM Open edities en de updates over inschrijvingen? Bekijk de insta of meld je via onderstaande link aan voor de informatiemail.

Start inschrijvingen

11 augustus t/m 14 augustus 2025 (12:00-16:00)

00
Dagen
00
Uur
00
Minuten
00
Seconden

Wanneer kan ik mezelf inschrijven?

Inschrijven kan of tijdens de voorinschrijvingen of tijdens de Keiweek.

1. Voorinschrijvingen

Voorinschrijvingen: openen op vrijdag 13 juni 17:00 uur via deze website. Iedereen kan hieraan deelnemen! Hierbij worden 100 mensen ingeloot.

Extra kans: woon je al langer dan een jaar op een Albertus-huis en ben je vorig jaar uitgeloot? Dan krijg je een dubbel lootje.
Let op: dit wordt streng gecontroleerd. Frauderen leidt tot automatische uitloting.

De volgende documenten dien je te mailen naar: vice-praeses@albertus.nl
– Een motivatiebrief van minimaal één A4tje waarin je uitlegt waarom je graag bij Albertus lid zou willen worden. 

– Een online motivativideo waarin je jouw motivatie uitlegt om juist bij Albertus in te schrijven, en niet bij een andere vereniging. Ook vertel je in deze video waarom jij denkt goed binnen onze vereniging te passen! Handig is om dit via WeTransfer, of een ander platform te doen, aangezien de video hoogstwaarschijnlijk te groot is om direct te mailen.

–  Voor de extra kans dien je een screenshot van je inschrijving bij de Gemeente of afschrift van je huur te mailen.

2. Kei week inschrijvingen

Van maandag 11 augustus t/m donderdag 14 augustus 2025  (de KEI-week) heb je de mogelijkheid om je in te schrijven voor de grootste studentenvereniging van Groningen! Tijdens de KEI-week van maandag tot en met woensdag zullen er iedere dag 100 mensen worden ingeloot. Op donderdag worden er 200 mensen ingeloot. Er wordt dus gewerkt met een dag loting. De inschrijvingen zullen plaatsvinden bij de Ijsbaan te Kardinge (Parkallee 100) in Groningen. Let op: niet de ingang van Kardingerplein gebruiken! Bij Kardinge is er de mogelijkheid om je fiets te parkeren en plaats te nemen in de rij voor de inschrijvingen. In de rij zal iedereen, in z’n eentje, achter elkaar komen te staan. Aan het einde van de rij zal je je kunnen inschrijven voor de loting. Het is niet toegestaan om alcoholische dranken mee te nemen of te nuttigen bij de inschrijvingen. Doe je dit wel, dan word je verwijderd uit de rij en mag je de volgende dag terugkomen. Ook is het gebruik van een mobiele telefoon niet toegestaan.

De verschillende inschrijfdagen zullen er als volgt uit zien. Op maandag, dinsdag en woensdag zullen er ‘gewone’ inschrijfdagen zijn, waarop er elke dag tussen 12:00-16:00 de mogelijkheid bestaat om je in te schrijven. Iedereen die het leuk lijkt om komend jaar lid te worden bij Albertus, en aan de leeftijdseisen voldoet, kan zich komen inschrijven. Vervolgens zullen op donderdag tussen 12:00-16:00 enkel de mensen mogen inschrijven die op alle drie de voorgaande dagen zijn uitgeloot. Dit betekent dus dat jij je op donderdag alleen zal kunnen inschrijven als je op maandag, dinsdag en woensdag al bent uitgeloot. Ben je tijdens een dag van de KEI-week ingeloot? Dan zal je, om jouw inschrijving definitief te maken, op de vrijdag jouw inschrijving moeten komen bevestigen op de Vereniging. Hoe laat dat precies gaat zijn zal je tegen die tijd horen. Heb jij je ingeschreven tijdens de KEI-week, maar ben je uitgeloot? Dan dien je je eerdere inschrijving de daarop volgende dag te komen bevestigen bij Kardinge om weer mee te kunnen loten. Meld je aan en ga een fantastische tijd tegemoet!

Wat moet ik doen om mij in te mogen schrijven?

Om je in te mogen schrijven bij Albertus voor komend jaar zal je zowel een handgeschreven motivatiebrief, een online motivatievideo, als een deel van het inschrijfformulier moeten inleveren vóór dat je je komt inschrijven. 

A) Handgeschreven motivatiebrief

Vlak voordat je in de rij zal komen te staan voor jouw inschrijving zal je een handgeschreven motivatiebrief van minimaal één A4’tje fysiek moeten inleveren bij de Kardinge Ijsbaan. In deze motivatiebrief leg je uit waarom jij zo graag bij Albertus lid zou willen worden, en wat je de komende jaren denkt toe te gaan voegen aan onze Vereniging.

B) Online motivatievideo

Voordat je in de rij plaats zal mogen nemen wordt gecheckt of je een online motivatievideo hebt ingeleverd van minimaal 1,5 minuut. In deze motivatievideo leg je uit wat jouw motivatie is om je juist bij Albertus in te schrijven, en niet bij een andere vereniging. Ook vertel je in deze video waarom jij denkt goed binnen onze vereniging te passen. Jouw video moet gestuurd worden naar poc@albertus.nl! Handig is om dit via WeTransfer, of een ander platform, te doen, aangezien de video hoogstwaarschijnlijk te groot is om direct te mailen.

C) Online inschrijfformulier

Vanaf maandag 11 augustus 10:00 is het mogelijk om het eerste deel van het inschrijfformulier in te vullen. Dit kan gewoon vanuit huis gedaan worden. Om in de rij te mogen staan is het noodzakelijk dat je dit eerste deel van het formulier hebt ingevuld. Via het eerste deel zal je een account aan moeten maken, waarmee je bij jouw definitieve inschrijving op de Ijsbaan Kardinge in zal kunnen loggen op een inschrijfzuil. Op de inschrijfzuil zal je vervolgens jouw inschrijving definitief kunnen maken. Het online inschrijfformulier is (vanaf 11 augustus 10:00) beschikbaar via: inschrijven.albertus.nl. Als je het eerste deel van het inschrijfformulier niet al online hebt ingevuld van tevoren zal je geen toegang tot de rij worden verleend. Indien je mee wil doen met de voorinschrijvingen dien je op moment van inschrijven het inschrijfformulier volledig in te vullen.

D) IVA- cursus

Om lid te kunnen worden, is het verplicht om in het bezit te zijn van een IVA-certificaat (Instructie Verantwoord Alcoholschenken). Dit certificaat toont aan dat je op de hoogte bent van de richtlijnen rondom verantwoord alcohol schenken.

Je dient het certificaat tijdens de inschrijvingen van de KEI-week te kunnen aantonen. Heb je dit nog niet? Volg dan op tijd de online instructie en behaal je certificaat vóór de KEI-week.

Hoe ziet de introductietijd er precies uit?

De introductietijd is een intensieve periode waarin je kennismaakt met Albertus, haar geschiedenis, haar mores en tradites, je jaargenoten en andere Albertianen.  De introductietijd bestaat uit twee delen: een kamp en een overgangsperiode. Beide onderdelen moeten in zijn geheel worden doorlopen om lid te worden van de vereniging

Deel 1: Kamp

16 augustus t/m 20 augustus 2025

De introductietijd zal beginnen met een introductiekamp. Gedurende dit kamp ga jij kennis maken met de geschiedenis en de tradities van de Vereniging. Daarnaast ga je tijd doorbrengen met jouw jaargenoten en de ouderejaars die mee zijn op kamp. Er zijn dit jaar verschillende kampen. Indien je een voorkeur hebt voor een bepaald kamp, kun je dit aangeven bij je aanmelding. De introductietijd zal voor iedereen starten vanaf 16 augustus. De overige tijd dat je niet op kamp bent, zal je nuttig gaan besteden om de Vereniging beter te leren kennen.

De data van de verschillende kampen zullen later bekendgemaakt worden.

Deel 2: Overgangsperiode

20 augustus t/m 27 augustus 2025

Na de kampen zal er een nieuwe periode aanvangen: de overgang. Deze periode zal in het teken staan van integratie met zowel je jaargenoten als de Vereniging zelf. Tijdens de overgang zal Albertus Magnus ook jouw Eigen Huis worden. Je maakt kennis met alle structuren die Albertus Magnus rijk is en alle mogelijkheden die de Vereniging te bieden heeft. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het studentenleven en wat hier zoal bij komt kijken. Van 2 augustus t/m 27 augustus zal je daarom in Groningen beschikbaar moeten zijn. Zo ga jij je regelmatig bevinden op Albertus Magnus, maar zullen er ook activiteiten buiten plaatsvinden.

Op woensdag 27 augustus 2025 zal de inauguratie plaatsvinden. Na dit spectaculaire hoogtepunt mag jij als volwaardig lid der R.K.S.V. Albertus Magnus beginnen aan het Albertiaanse studentenleven!

Onder de 18 of ouder dan 21?

Iedereen die zich wil inschrijven bij Albertus dient tussen de 18-21 jaar oud te zijn op het moment dat het verenigingsjaar van start gaat.

Onder de 18

Het verenigingsjaar ’25-’26 zal op 27 augustus 2025 van start gaan. Iedereen die op deze datum tussen de 18-21 jaar oud is mag zich dus inschrijven. Het is niet mogelijk om je in te schrijven als minderjarige (mits je op, uiterlijk, 27 augustus 2025 18 jaar oud wordt).

Ouder dan 21

Iemand die tijdens de start van het verenigingsjaar 22 jaar of ouder is, zou zich enkel nog kunnen inschrijven als hij of zij een motivatiebrief schrijft (naast de handgeschreven motivatiebrief) die de volgende dingen duidelijk vermeld:

1. Heb je al gestudeerd (zo ja, wat/waar/hoe lang) en wat is je studieplan de aankomende jaren? Hoeveel punten moet je nog halen voor het behalen van je bachelor?

2. Verwacht je nog een aantal jaren actief te kunnen zijn op onze vereniging en hoe zie je dat voor je?

3. Wat hoop je te halen uit het lidmaatschap bij onze vereniging?

Op basis van deze drie vragen zal beoordeeld worden of jij je nog zal mogen inschrijven bij Albertus tijdens de KEI-week. De motivatiebrief (die je moet inleveren als je ouder dan 22 bent op 27 augustus 2025) dien je maximaal 1 dag voordat jij je wilt gaan inschrijven te mailen naar: vice-praeses@albertus.nl. Vervolgens zal je zo snel mogelijk te horen krijgen of je je nog zal in mogen schrijven bij Albertus.

Heb je nog vragen of wil je iets bespreken?

☝🏼HQ☝🏼

Wat doet debiteuren II?

Ik ben verantwoordelijk voor het innen van jonge schulden van de leden. Ik neem contact op met leden die hun BAS-pasrekening niet betalen en ik zorg ervoor dat het desbetreffende lid zijn schuld aflost. Als een lid zijn schuld niet betaalt, wordt het lid tijdelijk geschorst en is hij/zij niet welkom op de vereniging. Ook ben ik verantwoordelijk voor het innen van langdurige schulden van leden en senioren. Ik neem contact op met leden en senioren met langdurige schulden en zorg ervoor dat deze schulden afbetaald worden. Ook factureer ik de HO’s, de reprekosten, van DC’s en Ad Hoc commissies.

Wat doet de Praeses?​

De Praeses AiMi is bestuursvoorzitter en Praeses van de gehele vereniging. De Praeses leidt de bestuursvergaderingen, het Bestuur/CvB-overleg en het Kroeg Raad Overleg. Tevens houdt de Praeses veel officiële redes en speeches en onderhoudt zij de contacten met brandweer, politie, ambulance, gemeente, buurt, Stichting Eigen Huis, Vrienden van Albertus Magnus, Ereleden, Ad Valvas-zaken, Kerk, VR, RI en Wijze Raad. Ook draagt de Praeses de eindverantwoordelijkheid over het opstellen en uitvoeren van het bestuursbeleid. Zij heeft de vrijheid om beleidsmatige projecten naar zich toe te trekken. Afgezien van bovenstaande taken en verantwoordelijkheden zijn het vooral de dagelijkse lopende zaken waar hij voornamelijk mee bezig is.

Wat doet de Procurator?

Als Procurator ben ik samen met de Procurator van Bestuur verantwoordelijk voor de staat van het pand. Ik denk mee over bijvoorbeeld verbouwingen, duurzaamheid, brandveiligheid en apparatuur. Verder ben ik veel bezig met het draaiende houden van de ToKo en de Mensa. Ook de inventaris van de Sociëteit en het aansturen van de TC valt onder mijn takenpakket. Daarbij ben ik een extra aanspreekpunt voor de leden met vragen of ideeën over de genoemde onderwerpen.

Wat doet Debiteuren II?

Ik ben verantwoordelijk voor het innen van jonge schulden van de leden. Ik neem contact op met leden die hun BAS-pasrekening niet betalen en ik zorg ervoor dat het desbetreffende lid zijn schuld aflost. Als een lid zijn schuld niet betaalt, wordt het lid tijdelijk geschorst en is hij/zij niet welkom op de Vereniging. Ook ben ik verantwoordelijk voor het innen van langdurige schulden van leden en senioren. Ik neem contact op met leden en senioren met langdurige schulden en zorg ervoor dat deze schulden afbetaald worden. Ook factureer ik de HO’s, de reprekosten, van DC’s en Ad-Hoc commissies.

Wat doet Debiteuren I?

Ik ben verantwoordelijk voor het inplannen en factureren van Lustrum- en afstudeerborrels. Ook houd ik me bezig met het debiteurensaldo van de disputen en externe verenigingen. Ik factureer zuster- en onderverenigingen en daarbij zorg ik ervoor dat zij hun rekeningen voldoen. Samen met Debiteuren II is het doel het debiteurensaldo zo laag mogelijk te houden. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het factureren van de contributie en alle vatlijsten. Ook deel ik samen met Debiteuren II de verantwoordelijkheid om twee keer per jaar alle voorraden op de Vereniging te tellen om te zorgen dat de tekorten beperkt worden tot het minimum.

Wat doet Acquisitie?

Wij, als Acquisitiecommissarissen van de CvB, zijn verantwoordelijk voor het binnenhalen van acquisitiegeld. We hebben contact met veel verschillende bedrijven in heel Nederland die iets kunnen betekenen voor Albertus en de leden voor hen. Wij promoten hun producten of diensten die via verschillende kanalen van de vereniging bij de Albertianen/Albertianessen terecht komen. Verder begeleiden we Ad-Hoc commissies met het uitvoeren van hun acquisitie.

Wat doet de Praeses?

Als Praeses ben ik verantwoordelijk voor alles wat betreft de CvB. Ik stuur mijn commissiegenoten aan en ik leid de vergaderingen. Daarnaast maak ik de planningen voor helden taken en eerstejaars eten. Hierdoor zal je als eerstejaars nog vaak in contact komen met mij. Verder zorg ik ervoor dat de rekening in orde is en factureer ik de boetes. Ook zal ik het uitvoeren van algemene beleidsplannen op mij nemen.

Wat doet de Assessor?

De voornaamste functie van de Assessor is het begeleiden van Draaiende, Beherende en Ad-Hoc commissies door het hele jaar heen. Waarvan de DC’s, POC, KEI-commissie en EJC het meeste tijd kosten. Bijna alle andere Ad-Hoc commissies begeleidt ze ook, dit zijn bijvoorbeeld, de Axie, de SkiCie, de Ouderdagcommissie, de Vieruscommissie, en het Kickboksgala. Daarnaast is zij ook verantwoordelijk voor alle andere structuren dan commissies, zoals jaarclubs, disputen, subclubs en huizen en de bijbehorende activiteiten. Zij draagt ook zorg voor de culturele ontwikkeling van de leden (COEHNIJN) en zorgt ervoor dat de vereniging zich inzet voor de maatschappij. Tot slot beheert ze de verenigingsagenda en maakt zij de jaarplanning: dit houdt in dat zij activiteiten plant, zorgt dat iedereen hiervan op de hoogte is en ervoor zorgt dat deze activiteiten goed verlopen.

Wat doet de Vice-Praeses?

De Vice-Praeses onderhoudt de externe contacten van de vereniging zowel binnen als buiten Groningen. Dit betekent dat de Vice-Praeses veel contact heeft met de andere studenten- en studieverenigingen in de stad, de Universiteit en Hanze Hogeschool en onze AHC-zusterverenigingen in het land. De Vice-Praeses vertegenwoordigt de vereniging en is dus degene die in contact treedt met de pers en media. De Vice-Praeses waakt hiernaast over de combinatie van Albertus en studie en verschaft informatie over de ontwikkelingen op studiegebied. Ook houdt hij zich bezig met de marketing van de vereniging en heeft zodoende een rol in de KEI-week en werkt gedurende het jaar met de promotiecommissie. De Vice-Praeses heeft zitting in de Stichting BAAM en Raad van Toezicht stichting STAR en begeleidt de commissies: AHC Axie, Academische Raad, Marketingcommissie en Promoteam.

Wat doet de Fiscus Secundus?

De Fiscus II is onder andere bezig met de gehele horeca van de vereniging. Enerzijds boekt hij de inkoop in, anderzijds de verkoop. Hij zorgt ervoor dat alle Draaiende Commissies kunnen functioneren (dat er drank, hardcups, kaarsen et cetera zijn, dat de taps goed functioneren), en hij is ook eindverantwoordelijk voor hun prestaties. Kortom, de Fiscus II gaat over de gehele omzet van de vereniging! Daarbij houdt hij zich, in samenwerking met de Commissie van Beheer, bezig met de rekeningen van leden. Hij stelt de rekeningen op en incasseert deze elke maand. Ook bepaalt hij de contributie en incasseert ze deze gelden. Daarbij doet hij veel financieel / boekhoudkundig werk. Verder is de Fiscus II verantwoordelijk voor het automatiseringssysteem van de drank en draagt hij zorg voor de tapgelegenheden van de Kroeg. Uiteraard stelt hij aan het begin van het jaar in overleg met de Fiscus I een begroting op, die als financiële leidraad dient voor het jaar.

Wat doet de Fiscus Primus?

De Fiscus I is verantwoordelijk voor het voeren van de financiële administratie van het verenigingsgedeelte en de Mensa van Albertus. Hij beheert de uitgaven door middel van het maken van een begroting, een halfjaarlijkse- en een jaarlijkse afrekening. Hierover legt hij verantwoordelijkheid af aan de Kascommissie en de Huishoudelijke Vergadering. Ten slotte is hij verantwoordelijk voor een aantal beleidsmatige zaken, zoals het maken van een liquiditeitsbegroting, het plannen van grote uitgaven, BTW-vraagstukken en de te voeren acquisitiestrategie.

Wat doet de Ab-actis?

De Ab-actis is verantwoordelijk voor alle administratieve zaken, ledenbeheer en de interne communicatie van de vereniging. Zij schrijft de wekelijkse ledenmail, de ab-actisbrief, de notulen voor de HV, de berichten op de Facebookpagina, Linkedin, de website en de applicatie. Ook houdt zij het ledenbestand bij en gaat ze over alle in- en uitgaande post. Verder is de Ab-actis verantwoordelijk voor de VS AiMi, de Annuariumcommissie, de Diescommissie, de Bokaalcommissie, de BRAM en de Technisch Voorzitters. Naast deze zaken is er veel ruimte om uitdagingen te zoeken zoals het uitwerken van beleidsplannen.

Wat doet de Procurator?

De Procurator is verantwoordelijk voor vijf verschillende zaken. Als eerst de sociëteit en haar inventaris. Dit houdt in het onderhouden van de sociëteit en het uitvoeren en begeleiden van verbouwingsprojecten. Ook is de Procurator de adviseur van de Stichting “Eigen Huis”. Daarnaast draagt hij zorg voor de gang van zaken rondom de Mensa. Logistiek gebeurt dit in samenwerking met de Commissie van Beheer, maar de organisatorische en beleidsmatige verantwoordelijkheden liggen bij de Procurator. Verder is hij verantwoordelijk voor het verzekeringspakket en het gehele sleutelsysteem van de vereniging. Ook stuurt zij het personeel en de Technische Commissie aan. Het leuke aan de functie van Procurator is dat hij allerlei kleine en grote projecten zelf kan bedenken en ook direct kan uitvoeren. De meeste tijd besteedt zij aan het onderhoud en verbouwingen van de sociëteit, het contact met het personeel en de Mensa.